Strategisk kommunikasjon
Når ein har definert grunnmuren i form av ei merkevareplattform, er kunsten å få kommunisert merkevara dvs. å skape den strategiske kommunikasjonen.
Vi deler denne i to element
Merkeløfte - kort setning (ofte kalla slagord) som forklarer kva løfte merkevara gir til kundar
Strategisk manus - også kalla merkevarehistoria eller brand story på engelsk
Det strategiske manuset må vere innarbeidd hos alle dei tilsette, og dette er gjerne den første teksten ein ser på nettsida. Strategisk manus er ikkje faktaorientert, men formidlar verdiar. Du kjenner sikkert på at du lettare hugsar informasjon når den vert presentert i eit historieformat i staden for tørre data eller statistikk. Det strategiske manuset skal reflektere visjon og posisjon, men seie meir - og trigge interesse hos kunden. Å inkorporere historieforteljing i merkevareplattforma er ein fantastisk måte å byggje tillit og lojalitet på.
“Selskap som har en stor historie de forteller gjennom handling, gjør det bedre enn dem som ikke har det. De gjør det bedre med hensyn til oppmerksomhet, lønnsomhet, vekst og aksjeverdi. Dessuten bruke disse merkevare mye mindre penger på medie og reklame.”
Rammeverk for utvikling av strategisk manus
For å utvikle din bedrift sitt strategiske manus (brand story) tek vi bruk eit rammeverk introdusert av Ty Montague i boka "True Story: How to Combine Story and Action to Transform Your Business." Dette rammeverket hjelper oss å utvikle merkevarehistoria eller det strategiske manuset og gjer det lettare å skape den overordna forteljinga som knyter saman merkevare, verdiar og misjon/føremål.
Deltakarar
Kven er vi for?
Kven er dei?
Korleis fremmar vi deira historie?
Korleis fremmar dei vår?
Protagonist (Hovudpersonen)
Vår historie i dag
Unike evner
Unike eigenskaper
Unike kultur
Scene
Verdenen vi driv forretning i
Kulturell kontekst
Teknologisk kontekst
Konkurransemessig kontekst
Forretningsmessig kontekst
Oppdrag
Vår drivande ambisjon og bidrag til verda
Kultur
Verdiar
Større purpose/føremål
Eksempel på strategisk manus
Lerum - Kjærleik til frukt og bær
Med lidenskap og kunnskap om foredling av ekte frukt og bær har familien Lerum sidan 1907 safta og sylta i Sogn.
“Ein augustdag i 1907 stod det att to stampar med bær på kaien etter at båten var reist til Bergen...”
Her fortel dei ei historie om ei bedrift med eit klart oppdrag, og ein familie med lidenskap til foredling av ekte frukt og bær gjennom fire generasjonar. Dette har gitt dei vekst og marknadsleiarposisjon på saft og syltetøy.
Nor Logistikk - regnskapsbyrået med klar posisjon
“Frøet til NOR Logistikk ble sådd på 70-tallet, da gründer Ove Olsen som ung gutt fikk være med faren sin på jobb som yrkessjåfør på kombibuss mellom Førde og Askvoll. Det gikk tidlig opp for Ove hvor avhengig samfunnet var av yrkessjåføren. Han opplevde at kombibussen var en livsnerve, som sørget for at apoteket fikk medisiner og butikkene i Askvoll fikk mat og varer.
Denne opplevelsen tente en gnist, og gjennom ulike sjåfør- og lederjobber vokste engasjementet for transportbransjen. Sammen med erfarne fagfolk innen finans og regnskap ble ideen om NOR Logistikk født. Visjonen er klar: å skape varig lønnsom drift for våre kunder.”
Har du eit prosjekt du vil diskutere? Ta kontakt!
Astri Knudsen, dagleg leiar
astri@gasta.no
984 08 619
Vidar Bondevik, rådgivar
vidar@gasta.no
482 36 323
Ingvil Helle Hagen, digital marknadsførar
ingvild@gasta.no
928 81 906