Tips og trender i 2021
Den globale pandemien har hatt en innvirkning på de fleste bedrifter. Kanskje noen av disse tipsene kan gjøre deg bedre rigget for 2021?
Digitale løsninger kan bli permanente
Arrangementer og opplevelser på nett vil fortsette i 2021. Med dette er det viktig å optimalisere brukeropplevelse på nett. Dette kan gjøres ved å bryte ned barrieren for å kjøpe dine produkter og tjenester på nett, eksempelvis ved å implementere eller optimalisere nettbutikk. Dette er noe vi gjerne hjelper deg med. Se for eksempel hvordan vi har løst det for Flux forlag med Shopify nettbutikk integrert i Squarespace.
Sosiale medier som en viktig kanal for kjøp
Sosiale medier, som Facebook og Instagram, gjør det lettere for brukere å gå fra inspirasjon til kjøp uten å måtte forlate plattformen. Nå kan brukere enkelt få oversikt over produkter og priser gjennom bedriftens profil på den aktuelle plattformen og enkelt starte handelen ved hjelp av et klikk. Selger du lavterskel produkter eller tjenester kan det være strategisk å utnytte potensialet for salg via sosiale medier. Dette vil skape en enkel og problemfri handel for kunder og bidra til å øke salg.
Chat-løsning på nettsiden
Vi ser at flere og flere bedrifter får chat-løsning på nettsiden. En slik integrert chat legger til rette for umiddelbar kundeservice - noe de fleste kunder setter pris på. Dette gir direkte kommunikasjon med potensielle kunder, men krever at du følger med og svarer på henvendelsene innen rimelig tid. Se hvordan vi har løst det for Stranda Energi, hvor vi har integrert Messenger fra Facebook.
Du trenger ikke å være synlig på alle plattformer
Når stadig nye plattformer som TikTok dukker opp, er det naturlig å tenke at man ikke utnytter potensialet ved å ikke være aktiv på enhver plattform, men frykt ikke. Du trenger ikke å være synlig overalt, så lenge du vet hvor ditt publikum er og hva som skal til for å nå dine forretningsmål. En mye viktigere strategi er å sikre at du leverer innhold av kvalitet og ikke minst relevans som treffer din målgruppe.